APK Keuring bij Kwik Fit
Goedkoopste van Nederland
All- inclusive, geen addertjes onder het gras
Altijd een garage in de buurt
Inclusief Roetmeting
Extra voordeel voor ANWB leden
Slechts € 24,95
APK en kleine beurt – € 69
Keuren inclusief kleine beurt
Altijd een Kwik Fit garage in de buurt
Olie verversen met Mobil-olie
Controle op 22 belangrijke punten
Vervangen van luchtfilter
Bijvullen van diverse vloeistoffen
Vervangen oliefilter
Autokeuring inclusief grote beurt
Altijd een Kwik Fit garage in de buurt
Inspectie remsystem
Vervangen brandstoffilter
Vervangen van het luchtfilter
Controle van het interieurfilter
Vervangen van het oliefilter
Vul uw kenteken in
Een eerste onderhoudsbeurt is eigenlijk niet meer dan een onderhoud controle. Het onderhoud van een nieuwe auto is belangrijk. Er wordt tijdens deze servicebeurt bekeken of de olie moet worden vervangen of dat het misschien zelfs nodig is om het oliefilter te vervangen. Daarnaast worden standaard auto onderdelen gecontroleerd op kwaliteit, waardoor er vaak ook kan worden ingeschat of een onderdeel op de korte termijn zal moeten worden vervangen of niet. Met het auto onderhoud komen soms reparaties aan het licht, maar bij een servicebeurt ben je niet verplicht om deze reparaties direct te laten uitvoeren, tenzij het om reparaties gaat die ten koste van de veiligheid op dit moment gaat. Als blijkt dat de autogordel niet werkt, dan moet dit wel direct gemaakt worden.
Als je een nieuwe auto koopt, dan is het verstandig om te zorgen voor goed onderhoud van de nieuwe auto. Hoe beter je hiervoor zorgt, hoe meer profijt je ervan hebt. Je krijgt een instructieboekje van de fabrikant bij de auto geleverd en hierin staat wanneer er een servicebeurt moet plaatsvinden. Dit kan bijvoorbeeld na de eerste 15.000 kilometer zijn of bijvoorbeeld na het eerste jaar. In veel gevallen wordt er gekozen voor een aantal kilometers, omdat niet iedereen evenveel rijdt. Door het aantal kilometers aan te geven weet de fabrikant zeker dat het auto onderhoud van de nieuwe auto op het juiste moment plaatsvindt. Uiteraard hoef je je hier niet tot de kilometer nauwkeurig aan te houden. Als jouw specifieke nieuwe auto na 20.000 km een servicebeurt nodig heeft, dan is het niet erg als je het onderhoud van de nieuwe auto al plant op de 18.000 of 22.000 kilometer.
Er wordt veel gecontroleerd bij een onderhoudsbeurt van een nieuwe auto. De speciale aandacht gaat vooral uit naar de airco, de ruitenwissers, de verlichting, de oliefilters, de interieurfilters, de uitlaat, de trekhaak, de accu en de distributieriem. De monteur kan voor je bekijken of er onderdelen zijn die nu nog wel in orde zijn, maar die op korte termijn moeten worden vervangen. Hierbij kan het zijn dat je als klant de keuze krijgt uit vervanging met een tweedehands onderdeel of met een nieuw onderdeel. In een nieuwe auto wordt in de meeste gevallen gekozen voor een nieuw onderdeel, maar om kosten te besparen kan je ook uitstekend kiezen voor een tweedehands onderdeel.
De servicebeurten kunnen worden opgedeeld in twee soorten, namelijk de grote en de kleine beurt. De kleine beurt is relatief goedkoop. Hierbij worden dan ook enkel eenvoudige en belangrijke zaken gecontroleerd op betrouwbaarheid, veiligheid en werking. Bij de grote beurt voor een nieuwe auto wordt er meer aandacht besteed aan alle zaken. De gemiddelde prijs voor het laten uitvoeren van een grote beurt ligt rond de € 145,-. Er zijn mensen die ervoor kiezen om de grote beurt van de nieuwe auto samen te laten vallen met de Apk. Dit is eigenlijk alleen mogelijk wanneer er relatief weinig kilometers worden gereden. De eerste jaren hoeft de auto namelijk geen Apk-keuring, maar heeft deze wel onderhoud nodig na een bepaald aantal kilometers. Als dit aantal kilometers bij de eerste Apk nog niet is bereikt of er net overheen is, dan wordt er vaak voor gekozen om deze twee zaken samen te laten vallen. In de meeste gevallen is dit ook goedkoper.
Add Comment